Jumaat, 28 Ogos 2009

Lawak Bilik Guru(13)

Dalam sebuah kelas darjah satu,seorang ustaz bertanya kepada pelajarnya.

Ustaz:Kamu semua hendak ke mana?Syurga atau neraka?Sesiapa yang hendak ke syurga,angkat tangan!

Maka semua pelajarnya pun mengangkat tangan kecuali seorang murid.Kemudian ustaz itu pun bertanya lagi.

Ustaz:Siapa hendak ke neraka?

Semua pelajar tidak mengangkat tangan termasuk murid tadi.Dengan
kehairanan ustaz itu bertanya kepada murid itu.

Ustaz: Apabila saya tanya nak masuk syurga,awak tak angkat tangan.Apabila saya tanya nak ke neraka pun awak tak angkat tangan.Habis tu, awak nak ke mana?

Murid itu bangun lalu menjawab.

Murid: Saya tidak mahu pergi ke mana-mana ustaz.Bapa saya suruh saya datang ke sini untuk belajar.Dia pesan kepada saya,jangan pergi ke mana-mana.Tunggu sampai dia jemput.

Ustaz: (tersenyum sendirian)

Pengajaran:Patuhilah pesanan bapa anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan